Gezond oud Tip 3: Wat eet je echt?

7 DAGEN, ELKE DAG EEN VIDEOTIP

Tip 3:

Gezond eten belangrijk? Ja dat is nogal logisch dat je gezond moet eten. Iedereen denkt te weten wat gezond eten is maar als jij een loep legt op wat je werkelijk eet op een dag, in een week, in een maand en je schrijft het op in een dagboek dan zul je versteld staan dat het misschien toch niet zo gezond is als jij denkt. Veel mensen denken van zichzelf dat ze gezond eten. Dat ze een gezond ontbijt nemen, lunch, diner en dat ze daarbij alle tussendoortjes wel mogen eten. Er sluipen veel gevaren in en je zou in de verleiding kunnen komen om de verkeerde artikelen uit de supermarkt te kopen.

 

 

(In mijn praktijk kan ik voor je testen welke vitaminen of mineralen je te kort komt of welke voedingsstoffen jouw gezondheid beïnvloeden)

 

De gemakkelijke producten die we allemaal wel eens kopen bevatten veel verkeerde e-nummers, te veel suiker, te veel zout en te veel vet. Neem nou bijvoorbeeld chips. Bij gekleurde chips zit vaak het verkeerde E- nummer mononatriumglutamaat oftewel E621. Gekleurde chips bevat vaak drie elementen zout, vet en suiker en fabrikanten weten namelijk dat de combinatie met de E621 de smaaksensatie teweeg brengt die er voor zorgt dat jij die zak in een keer leeg wilt eten. Dit is een stuk minder met witte chips zonder E-E621. E621 veroorzaakt veel gezondheidsklachten.

 

Jesse van der Velde schreef er een artikel over waarin hij naar 32 onderzoeken verwijst. Andere namen voor E621 zijn Mononatriumglutamaat, Ve-tsin of MSG. Helaas blijft dit E-nummer gewoon op de markt. En ook al zouden er geen gezondheidsklachten zijn dan nog is het toegevoegd aan toch al zeer ongezonde producten zoals chips, koekjes en kant en klaar poducten zodat je daar alleen nog meer van eet. Wil je toch chips eten neem dan blanco chips.

 

Er is heel veel over voeding te vertellen en we weten dat we genoeg groente en fruit binnen moeten krijgen. Helaas zitten er niet meer zo veel vitaminen en mineralen in in onze groente en fruit dan dat vroeger het geval was. (Zie afbeelding)

 

 

Het is dramatisch om te zien hoeveel vitaminen en mineralen er nu in zitten ten opzichte van vroeger. Het beste is om bewust te worden van wat je eet en je vitaminen en mineralen aan te vullen met kwalitatieve supplementen. Kijk eens op een dag wat je aan verborgen suiker eet. Suiker is een sluipmoordenaar.

 

Wat doet suiker dan?

  • vergroot de kans op overgewicht
  • vergroot de kans op tandbederf
  • heeft een remmende invloed op ons immuunsysteem
  • vergroot de kans op tekorten van vitaminen en mineralen
  • heeft negatieve invloed op de darmflora
  • kans op verhoogde bloeddruk
  • vergroot de kans op hart en vaatziekten
  • heeft indirect negatieve invloed op cholesterol
  • en is vaak de oorzaak van concentratieproblemen

om maar een paar punten aan te geven. Als je kanker hebt is suiker het slechtste wat je je lichaam kunt geven suiker. Dat heeft ermee te maken dat een kankercel 15 keer zoveel suiker nodig heeft dan een gewone cel om te kunnen overleven en een kankercel wil in zijn vorm overleven. (Bron Boek: Andreas Moritz: Kanker is geen ziekte maar een overlevingsmechanisme)

 

Stuur mij een berichtje als je een paar goeie boeken op dat gebied wilt lezen.

 

Wishing you Lots of Healthiness

Marion Manders

Als je hier per ongeluk terecht bent gekomen en je de video niet kan bekijken, schrijf je hier in.
Dan zorg ik ervoor dat je meer video's en waardevolle tips in je mail toegestuurd krijgt!